kalau suka silalah teruskan membaca , taksuka sila klik X di penjuru kanan skrin anda . tQ (!)

Jun 28, 2010

*Waka Waka Germany*


Salam diary...

Entri pagi ni aku nk update game smlm. Of coz my fav ever team Germany yg main. Menentang England smlm adalah game yg plg aku nantikn. Walaupun tpksa menonton di Sport Planet Ampang sementara si dia berpeluh bermain badminton dan aku berdiri di dpn tv berhampiran kaunter namun kemeriahan Piala Dunia ni msh terasa. Yg plg mengembirakan aku apabila fav player aku Miroslav Klose sudah blh bermain... :]

England membariskan pemain2 handalan mereka spt Wayne Rooney, Steven Gerrard, Peter Crouch, Ashley Cole, Frank Lampard dan ramai lagi. Namun kehebatan mereka bermain utk Premiere League masih tdk mampu menundukkan German. Jaringan Miroslav Klose pd minit ke 20 adalah pembakar semangat bt pasukan German. Kehadiran Klose sgt ketara membuatkn pemain2 lain lbh bersemangat berbanding game Germany vs Ghana aritu. Lukas Podolski menyemarakkn lg semangat German apabila merembat msk pd minit ke 32. Separuh masa pertama berkesudahan German 2 - England 1 hsl jaringan Matt Upson pd minit ke 37.

Separuh msa kedua menyaksikan asakan bertubi2 dr German dan akhirnya Thomas Mueller menjadi hero German smlm apabila menjaringkan 2 gol pd minit ke 67 dan 70. England bertambah tertekan apabila masa hya tinggl 10min dan mereka ketinggalan 3 gol di belakang. Wajah penyokong England mmg sgt kecewa. 90min berlalu dan msa tmbhn 2min berakhir menyaksikan Germany membelasah England 4-1.

100thn akn dtg pun, aku msh akn terus setia menyokong Germany.

Waka Waka Germany! ♥♥

No comments:

Post a Comment