kalau suka silalah teruskan membaca , taksuka sila klik X di penjuru kanan skrin anda . tQ (!)

Jun 19, 2010

Demam Piala Dunia 2010

Hi diary...
Busan da bercerita ttg cinta. Arini aku menghupdate blog aku ni. Bagi kemas dan sedap mata memandang. Tp entry kali ni bukan nk cerita ttg blog ku yg tak seberapa ni. tapi nk bercerita ttg satu penyakit baru yg melanda rakyat seluruh dunia skrg ni. Demam World Cup 2010. :)

Pendek kata, makan bola, tido bola, mandi bola, keje pun ingt bola. hmm! walaupun bola ni selalunya dikaitkan dgn kaum lelaki je tapi aku seorang perempuan tak terkecuali terkena virus World Cup ni. yela 4 thn sekali je merasa kemeriahan ni. Kalau tya peberet team aku pilih Germany. haha. Ramai yg tak setuju. sbb bagi mereka German adalah satu pasukan yg lemah. tp aku tak kesah semua tu. Aku suke, so dorg tak leh kata apa! .
Sebenarnya aku minat team tu pun sbb player dia. Miroslav Klose. bagiku dia ada skill menanduk yg luar biasa dan juga agak 'handsome' padaku. Biasala perempuan ni kebanyakkan nye pilih team sbb player nye yg ensem, cute. Bkn tgk skill and performance dorg. Huh! Pompuan oh pompuan.
Dan smlm aku bkesempatan melihat kemeriahan warga kota di Dataran Merdeka. 3 skrin besar dipasang untuk World Cup thn ni. Jam 2.30pg menyaksikan pasukan England vs Algeria. Penuh umat2 manusia bersantai di atas rerumput hijau. Sebelum perlawanan artis Faizal Tahir menyampaikan 2 3 lagu utk rehearsal sempena konsert Inspirasi Muzik-muzik mlm ni memeriahkan lagi dataran merdeka yg tak pernah sunyi.
Jam 4.30pg, semua berpusu2 pulang dan wajah2 hampa terpampang di muka mereka apabila England hya seri 0-0 dgn Algeria. Yes! :]


Apapun kemeriahan World Cup 2010 memang meninggalkan kesan kepada semua masyarakat dunia.
Go Germany Go! ♥

No comments:

Post a Comment