kalau suka silalah teruskan membaca , taksuka sila klik X di penjuru kanan skrin anda . tQ (!)

Jun 23, 2010

Lelaki vs Wanita

Today's entri ...

10 Perkara Lelaki Perlu Tahu Tentang Wanita

1. Sensitif : Wanita mempunyai sifat sensitif yang lebih tinggi dr lelaki. Bukan bermaksud kuat merajuk tapi wanita amat sensitif dan mudah tersinggung dr segi kata2 mahupun perbuatan.

2. Manja : Wanita amat manja. Bukan bermaksud gediks ataupun mengada2. Mereka bersifat manja bertujuan inginkan perhatian dr insan yg disayangi nya.

3. Korban : Wanita sanggup berkorban apa saja demi orang2 yg disayangi nya termasuklah ibu bapa, suami dan anak2 nya. Dan wanita seorang yg amat tabah.

4. Setia : Wanita seorang yg amat setia lagi2 untuk cinta pertama nya.

5. Seks : Wanita tidak mementingkan hubungan seks semata2 dlm hubungan nya. Kerana wanita mempunyai 9 nafsu dan tdk tertumpu untuk hya 1 perkara sj sedangkan lelaki mempunyai hya 1 nafsu dan sudah tentu nafsu itu tertumpu kpda seks semata2.

6. Semangat : Wanita adalah pendorong semangat kepada sesiapa sj. "Di sebalik setiap kejayaan seorang lelaki ada wanita."

7. Pendengar setia : Wanita adalah pendengar yg setia berbanding lelaki. Setiap masalah akan menjadi perkara yg serius bg wanita walaupun mslh itu bukan mslh peribadi nya.

8. Komited : Wanita itu lebih komited dlm membuat sesuatu perkara tak kira dr segi kerjaya, pelajaran, mahupun kerja2 di rumah.

9. Rajin(Cerewet) : Wanita lebih rajin berbanding lelaki kerana itu adalah sifat semulajadi seorang wanita yg sukakan kecantikan, kekemasan, keindahan dan sesuatu yg sempurna. Wanita dikatakan kuat membebel/berleter ttp lelaki perlu tahu yg wanita berleter sesuatu yg dirasakan salah dan seboleh2nya ingin membetulkn keadaan. Wanita tdk akn berleter tnpa sbb.

10. Cemburu : Wanita sebenarnya lebih kuat cemburu berbanding lelaki kerana wanita amat takut akan kehilangan insan yg disayangi nya. Wanita yg terlalu mencintai seorang lelaki itu akn cemburu dgn semua perkara yg dilakukan oleh lelaki itu termasuklah cemburu dgn kwn2 rapatnya.

" Peranan lelaki dalam kehidupan wanita adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. Wanita diciptakan oleh Allah s.w.t dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami hati dan perasaan wanita."

No comments:

Post a Comment