kalau suka silalah teruskan membaca , taksuka sila klik X di penjuru kanan skrin anda . tQ (!)

Mar 17, 2011

Realiti Kehidupan

Hey, u. opss... Assalamualaikum wahai pembaca sekalian.
Hye kamu yg sedang membaca. Bagaimana hari ini? seperti yg diharapkan tak? harap2 hari2 yg anda lalui sentiasa bahagia dan diberkati. Aku? Alhamdulillah. masih berpeluang melihat dunia. masih bernafas spt biasa. dan masih blh pergi keje dan makan mcm2 lagi. Sedar ataupun tidak usia ku kini sudah 25thn 2bulan 5hari. terasa tua bila tgk adik2 ku sudah membesar dan si kakak tu dh tamat persekolahan pun. Tapi aku masih single. Single dlm mksd belum berkahwin. Kadang2 hati terasa sgt cemburu bila lihat kwn2 persekolahan dlu, kwn2 sepermainan dlu sudah pun mendirikan rumah tangga dan ada yg sudah mempunyai cahaya mata pun. paling tidak pun sudah bertunang. betapa bahagianya mereka :)

Namun ku pujukkan hati, berkata yg si dia sedang berusaha. sekurang2nya aku masih ade yg mahu. Weeee.. Aku selalu berkata dlm hati yg jodoh, ajal, maut semuanya di tangan Tuhan. Dia yg menentukan apa yg terbaik buat kita. Kita kena terima semuanya dgn redha dan jgn sekali2 menyesali kejadian-Nya. Skrg aku akan perbaiki hidupku supaya menjadi lbh baik, dan ubah diri supaya menjadi wanita yg baik2. InsyaAllah, bila sampai masanya semuanya akan menjadi kenyataan. Sabar ye hati. Jgn cemburu2 lagi. Bersyukur dgn apa yg kamu ada sekarang ini. Alhamdulillah.

Walau apa pun yg terjadi, hidup mesti diteruskan................

p/s: alangkah bgs jika hati xpunya rs cemburu ;)

No comments:

Post a Comment