kalau suka silalah teruskan membaca , taksuka sila klik X di penjuru kanan skrin anda . tQ (!)

Sep 22, 2010

Antara Cinta dan Cita-cita

Salam diaries ...

Semalam si dia menyatakn hasrat untuk sambung belajar . Pada mulanya aku hepi sbb aku tau kalau dia smbg blaja insyaAllah idup dia akn lbh baek lps ni . tapi pastu sedey mula menerjah di hati . Sedey sbb aku tau aku akn ditinggalkan utk satu tempoh yg agak lama. Mcm mana aku nk teruskan hari2 aku tnp si dia disisi . Kalau skrg stiap hari kua sama. Makan sama2. Gelak tawa sama2. Kalau dia takde nanti dgn sape aku nk makan sama2, dgn sape aku nk bergelak sakan, dgn sape aku nk menyakat . Hmm... tapi si dia pandai memujuk hati . Msh teringat kata2 dia dan akn aku igt smp bila2. Dia kata, kalau dia amek kursus ni nanti, dia akn dpt kerja yg lbh bgs, gaji yg besar and idup kite akn sng lps tu syg .. U cn get it? wlpn nmpk simple tp kata2 die tu sgt bermakna bg ku . xpham? xpela. jnj aku hepi sgt bile si dia hold my hand and say it honestly . Syg, u knoe wat, i always dream to be with you forever and ever. i want to married u . want to be ur princess for the rest of your life, and i want to love u until i die ! ;(

Ouh ya bercerita psl kursus yg si dia berhasrat nak amek tu ialah Persijilan Ujian Tanpa Musnah (Non-Destructive Testing) or NDT . Bila dgr si dia ckp NDT, aku start blur. Tak pnh dgr pun. Kalau diploma/degree ke tau la. Then sok aku cpt2 Google wut mean of NDT . Then bru la aku tau pe itu NDT . Even baca byk2 kali pn still tak brape nk phm kursus ni. mcm horror pn ade . hu2 . So, fr guys yg nk tau pe tu NDT read this;

Ujian Tanpa Musnah atau dikenali sbgai Non-Destructive Testing (NDT) adalah merupakan satu alat kawalan kualiti yg amat penting dlm sektor kejuruteraan berat . Ia merupakan pintu terakhir sebelum sesuatu kompenen, sistem atau proses disahkan selamat utk digunakan. Kegagalan NDT memberi maklumat yg tepat mengenai status kualiti komponen, sistem atau proses yg diuji boleh mengakibatkan kemalangan yg berakhir dgn kerosakan harta benda dan kehilangan nyawa . Memandangkan kejuruteraan dan NDT di seluruh dunia mempunyai teknik yg sama, maka pihak International Standard Organisation (ISO) telah memperkenalkan satu standard yg dikenali sbgai Non-Destructive Testing Qualification and Certification of Personnel (ISO 9712: 1992E-Edisi terakhir keluaran tahun 2005) . more at http://www.dsd.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=509&Itemid=452&lang=my .

Semoga syg dpt capai cita2 yg diingini . Cinta setia menunggu . weeee ! ;)

No comments:

Post a Comment